غرولند این وبلاگ رو محلی می دونم برای اینکه گاه و بیگاه حرفهای دلم رو در قالب یادداشت، نقد، مقاله و غیره بیان کنم. اگر دل به دلم دادید بخوانید و منصفانه نظر بدید. اگر اشتباه بود راهنماییم کنید و اگر به دلتون نشست بگید که دل من هم گرم بشه. خدا هممون رو به راه راست هدایت کنه. tag:http://ghorolond.mihanblog.com 2020-03-31T21:41:02+01:00 mihanblog.com تماشاخانه پارین اعلام موجودیت می كند 2012-08-22T08:49:17+01:00 2012-08-22T08:49:17+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/151 بهزاد با سلام خدمت دوستان و همكاران عزیز تئاتری تماشاخانه پارین بدینوسیله موجودیت خود را اعلام می كند. این تماشاخانه كه در یكی از بهترین مناطق تهران(زعفرانیه) واقع شده است پس از یكماه و اندی بهسازی هم اكنون آماده پذیرش نمایش جهت اجراست. تماشاخانه پارین در مجموعه فرهنگی موزه تماشاگه زمان واقع شده و قابلیت پذیرش حدود 100 تماشاگر را دارد. در این مجموعه علاوه بر تماشاخانه، دو گالری، یك كافه(كافه گالری) و یك موزه(ساعت) نیز حضور دارند كه باعث افزایش جذابیت های مجموعه می شوند. سالن این تم Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

با سلام خدمت دوستان و همكاران عزیز تئاتری

تماشاخانه پارین بدینوسیله موجودیت خود را اعلام می كند. این تماشاخانه كه در یكی از بهترین مناطق تهران(زعفرانیه) واقع شده است پس از یكماه و اندی بهسازی هم اكنون آماده پذیرش نمایش جهت اجراست.

تماشاخانه پارین در مجموعه فرهنگی موزه تماشاگه زمان واقع شده و قابلیت پذیرش حدود 100 تماشاگر را دارد. در این مجموعه علاوه بر تماشاخانه، دو گالری، یك كافه(كافه گالری) و یك موزه(ساعت) نیز حضور دارند كه باعث افزایش جذابیت های مجموعه می شوند.

سالن این تماشاخانه یك سویه است و صحنه آن 7.5 متر عرض، 4 متر عمق و 2.30 متر ارتفاع دارد. 12 لاین نوری شامل 4 ژوپیتر، 5 پروژكتور اسپات، یك فالو و دو پروژكتور عادی دیگر نور این صحنه را تامین می كنند. این تماشاخانه دارای اتاق فرمانی است كه با دوربین مدار بسته صحنه را كنترل می كند. یك دستگاه رایانه و یك آمپیلی فایر همراه 4 باند سیستم صوتی این سالن را تشكیل می دهند.

تماشاخانه پارین در 3 سانس( یك سانس صبح و دو سانس عصر و شب) می تواند پذیرای نمایشهای مختلف باشد.

لذا از دوستان دعوت می شود در صورت نیاز به محل تمرین و یا اجرا، از این سالن دیدن فرمائید.

تلفن تماس: 09364866178 – 22182950

www.paryn.ir

 

]]>
یه ماکت خوب برای تئاتر خصوصی 2012-07-27T12:41:29+01:00 2012-07-27T12:41:29+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/150 بهزاد سالها بود پیش خودم فکر می کردم چقدر خوب می شد اگه یه سالن کوچک تئاتر داشتم! اونوقت می تونستم هم کارهای خودم رو توش اجرا کنم و هم بقیه دوستان رو ساپورت کنم. تو تمام این سالها هر چی پیش خودم حساب و کتاب کردم نتونستم به این نتیجه برسم که می شه بالاخره یه روزی سالن هم داشته باشم. تا این که چند هفته پیش یکی از دوستان خوبم بهم خبری داد که برام باورکردنی نبود. اگه تو یه مزایده برنده می شدم می تونستم حداقل به مدت یک سال یه سالن تئاتر 100 نفره داشته باشم. صحنه این سالن 4*7.50 با ارتفاع 2.50 بود که سالها بود پیش خودم فکر می کردم چقدر خوب می شد اگه یه سالن کوچک تئاتر داشتم! اونوقت می تونستم هم کارهای خودم رو توش اجرا کنم و هم بقیه دوستان رو ساپورت کنم. تو تمام این سالها هر چی پیش خودم حساب و کتاب کردم نتونستم به این نتیجه برسم که می شه بالاخره یه روزی سالن هم داشته باشم. تا این که چند هفته پیش یکی از دوستان خوبم بهم خبری داد که برام باورکردنی نبود. اگه تو یه مزایده برنده می شدم می تونستم حداقل به مدت یک سال یه سالن تئاتر 100 نفره داشته باشم. صحنه این سالن 4*7.50 با ارتفاع 2.50 بود که قابلیت اجرای نمایش های کم پرسوناژ رو داشت.

خلاصه با کمک و شراکت دوستان توی مزایده شرکت کردیم و برنده شدیم؛ البته با یه اجاره گزاف! سالنی هم که دست ما رو گرفت فرسوده تر و داغون تر از اونی بود که بروبچه های تئاتری مایل باشن توش اجرا برن. صندلی ها پاره و پوره بودن، سالن اتاق فرمان نداشت، دیوارها رو با پرده پوشونده بودن، دیمر برای نور وجود نداشت و غیره. چاره ای نبود جز بازسازی سالن که فقط با هزینه هنگفت میسر می شد. باز هم کمک و مشارکت دوستان و وام بانکی سبب شد که تا اونجایی که می شه سالن رو مرمت و برای اجرا آماده کنیم. البته هنوز یک هفته ای کار داریم تا کاملا برای روی صحنه رفتن نمایش آماده بشیم.

قراره یک سانس صبح ها و یک سانس بعد از ظهرها نمایش کودک داشته باشیم. یک یا دو سانس هم شبها نمایش بزرگسال خواهیم داشت. در بقیه زمان هم قراره کارگاه های هنری برگزار کنیم تا هزینه هامون پوشش داده بشه.

الان زمانی ئه که باید مزیت های تئاتر خصوصی رو امتحان کرد. توی همه این سالها من و امثال من شعار تئاتر خصوصی رو زیاد دادیم. گرچه با توجه به نظارت دولت هنوز خیلی با شکل واقعی تئاتر خصوصی فاصله داریم اما وجود این سالن می تونه ماکت خوبی برای نشون دادن این قضیه باشه.

پس همین جا از همه دوستان دعوت می کنم بیان و سالن رو ببینن. شاید بتونیم همگی با هم یه تئاتر خصوصی خوب حداقل برای یکسال راه بندازیم و منت کسی رو هم نکشیم. احتمالا با چند تا کار خوب که بازیگرای شناخته شده داشته باشن سالن جا می افته و حداقل از طرف مخاطب محلی(زعفرانیه) با اقبال روبرو می شیم.

برای اطلاعات بیشتر به سایت پارین قسمت تماشاخانه پارین یه سری بزنین. لینکش رو هم براتون گذاشتم.

http://paryn.ir/?page_id=568

]]>
کرگردنیسم 2012-04-18T20:50:44+01:00 2012-04-18T20:50:44+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/149 بهزاد یونسکو: «مردم به خودشان اجازه می‌دهند که ناگهان مورد هجوم یک دین، یک نظریه، یا یک توهم قرار بگیرند. در این وضعیت، مردم دیگر حرفتان را نمی فهمند و دیگر نمی‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. انسان احساس می‌کند که با کرگدن‌ها هم‌صحبت شده است. آن‌ها ، شما را با وجدان آسوده خواهند کشت. تاریخ یک ربع قرن گذشته را نگاه کنید. انسان‌هایی که این چنین مسخ می‌شوند، تنها به کرگدن‌ شبیه نمی‌شوند بلکه به واقع کرگدن می‌شوند...»من: هر چی فکر می کنم نمی فهمم چرا از این همه نقش در تئاتر زندگی، من بای یونسکو: «مردم به خودشان اجازه می‌دهند که ناگهان مورد هجوم یک دین، یک نظریه، یا یک توهم قرار بگیرند. در این وضعیت، مردم دیگر حرفتان را نمی فهمند و دیگر نمی‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. انسان احساس می‌کند که با کرگدن‌ها هم‌صحبت شده است. آن‌ها ، شما را با وجدان آسوده خواهند کشت. تاریخ یک ربع قرن گذشته را نگاه کنید. انسان‌هایی که این چنین مسخ می‌شوند، تنها به کرگدن‌ شبیه نمی‌شوند بلکه به واقع کرگدن می‌شوند...»
من: هر چی فکر می کنم نمی فهمم چرا از این همه نقش در تئاتر زندگی، من باید برانژه در نمایش کرگدن باشم!
پی نوشت: امیدوارم کسانی که وبلاگ من رو برای پیدا کردن سوتی شخم می زنن برای فهمیدن این پست مجبور بشن حداقل نمایشنامه کرگدن رو بخونن، بلکه یه کم به معلوماتشون اضافه بشه! اگه هم حوصله ندارن حداقل این مقاله رو از دست ندن.
]]>
تهران؛ آبی، قرمز و خاكستری 2011-12-14T13:05:41+01:00 2011-12-14T13:05:41+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/148 بهزاد كنار میز كارم در طبقه پنجم فرهنگستان هنر، پنجره‌ای ست كه هر روز گستره‌ی بخشی از تهران را به من نشان می‌دهد. میز من در كنار این پنجره جوری قرار گرفته كه كافی‌ ست سر بچرخانم تا از ورای آن به شهر نگاه كنم. اغلب كه سرم خلوت می‌شود آهنگ تهران تهران رضا یزدانی را در رایانه روشن می‌كنم همزمان به تهران نگاه می‌كنم: اگه عاشقت نبودم، پا نمی‌داد این ترانه... این پنجره رو خیلی دوست دارم. تقریبا همیشه كركره‌ش بالاست و حتی زمانی كه نور خورشید ازش می‌تابد به مانیتور رایانه‌م و تصویرش را مختل می‌كند كنار میز كارم در طبقه پنجم فرهنگستان هنر، پنجره‌ای ست كه هر روز گستره‌ی بخشی از تهران را به من نشان می‌دهد. میز من در كنار این پنجره جوری قرار گرفته كه كافی‌ ست سر بچرخانم تا از ورای آن به شهر نگاه كنم. اغلب كه سرم خلوت می‌شود آهنگ تهران تهران رضا یزدانی را در رایانه روشن می‌كنم همزمان به تهران نگاه می‌كنم: اگه عاشقت نبودم، پا نمی‌داد این ترانه...

این پنجره رو خیلی دوست دارم. تقریبا همیشه كركره‌ش بالاست و حتی زمانی كه نور خورشید ازش می‌تابد به مانیتور رایانه‌م و تصویرش را مختل می‌كند هم كركره را پایین نمی‌كشم. چهار فصل تهران از اینجا دیدن دارد؛ تابستان كه خورشید آتش روی شهر می‌پاشد، بهار و پاییز وفتی تهران خیس بارون است و وقتی برف زمستانی عین پنبه روی تهران می‌ریزد و سفیدش می‌كند.

]]>
پدر ژپتو و پینوكیو هایش در حیاط موسسه صبا 2011-12-04T09:07:03+01:00 2011-12-04T09:07:03+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/147 بهزاد این روزها اگر یه ظهر آفتابی به موسسه صبا بیائید، تو حیاط و زیر ایوون ساختمان قدیمی صبا پدر ژپتو رو می بینید كه داره با چوب و خمیر پینوكیو درست می كنه. اون چوب های بی مصرف و دور ریز رو جمع می كنه، هر كدومشون رو به یه شكلی در میاره و بهشون زندگی می ده. همه ساخته های اون مثل پینوكیو كاراكتر هستن و جون دارن.
این روزها اگر یه ظهر آفتابی به موسسه صبا بیائید، تو حیاط و زیر ایوون ساختمان قدیمی صبا پدر ژپتو رو می بینید كه داره با چوب و خمیر پینوكیو درست می كنه. اون چوب های بی مصرف و دور ریز رو جمع می كنه، هر كدومشون رو به یه شكلی در میاره و بهشون زندگی می ده. همه ساخته های اون مثل پینوكیو كاراكتر هستن و جون دارن.
]]>
فراخوان اثر برای دومین نمایشگاه پارین 2011-10-30T10:24:00+01:00 2011-10-30T10:24:00+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/146 بهزاد گروه هنری پارین پس از اتمام اولین نمایشگاه- فروشگاه آثار هنری که از تاریخ 5 مرداد تا 5 آبان امسال در مجموعه پذیرایی-فرهنگی نعنا برپا بود، قصد برگذاری دومین نمایشگاه فصلی خود را دارد.لذا بدینوسیله از تمامی هنرمندان عرصه تجسمی کشور دعوت می کند در نمایشگاه-فروشگاه این گروه شرکت کنند. علاقه مندان برای نمایش آثار خود می توانند تصویر آثار خود را تا 10 روز پس از انتشار این فراخوان برای این گروه ارسال نمایند. کارشناسان معتمد پارین پس از بازبینی آثار اقدام به انتخاب آنها جهت حضور در این نم گروه هنری پارین پس از اتمام اولین نمایشگاه- فروشگاه آثار هنری که از تاریخ 5 مرداد تا 5 آبان امسال در مجموعه پذیرایی-فرهنگی نعنا برپا بود، قصد برگذاری دومین نمایشگاه فصلی خود را دارد.لذا بدینوسیله از تمامی هنرمندان عرصه تجسمی کشور دعوت می کند در نمایشگاه-فروشگاه این گروه شرکت کنند.

اثر امیر كسری گلرنگ

علاقه مندان برای نمایش آثار خود می توانند تصویر آثار خود را تا 10 روز پس از انتشار این فراخوان برای این گروه ارسال نمایند. کارشناسان معتمد پارین پس از بازبینی آثار اقدام به انتخاب آنها جهت حضور در این نمایشگاه خواهند کرد.

گفتنی است این آثار با قیمت توافقی بین هنرمندان و گروه پارین در مجموعه پذیرایی-فرهنگی نعنا به معرض نمایش و فروش گذاشته خواهد شد و در صورت فروش اثر، مبلغ، منهای 30% سهم پارین و نعنا، در انتهای فصل به هنرمندان پرداخت خواهد شد.

آثار با موضوع بهار در اولویت انتخاب هیات کارشناسی جهت فصل پاییز-زمستان خواهند بود.

علاقمندان برای تماس با گروه پارین می توانند از روشهای زیر استفاده کنند:

تماس با تلفن

+98912-1484481

ارسال ایمیل

paryngroup@gmail.com

صفحه فیس بوک گروه

http://www.facebook.com/ParynGroup

]]>
مراسم دهمین سالروز تاسیس انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران 2011-09-30T10:41:43+01:00 2011-09-30T10:41:43+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/145 بهزاد مراسم دهمین سالگرد تاسیس انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر ایران با تقدیر از داوود رشیدی، مهدی هاشمی ‌، فرشید ابراهیمیان ‌،بهروز غریب‌پور و مجید رضائیان‌ با تجلیل از گروه هنری «مكتب تهران» به سرپرستی جلال تهرانی برگزار شد. به گزارش خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،در این برنامه كه عصر روز گذشته ـ هفتم مهرماه ـ در تالار «ایوان شمس» برگزار شد، احمدرضا احمدی از داوود رشیدی تقدیر كرد. تقدیر احمدرضا احمدی از داود رشیدی احمدرضا احمدی در متنی كه برای ا

مراسم دهمین سالگرد تاسیس انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر ایران با تقدیر از داوود رشیدی، مهدی هاشمی ‌، فرشید ابراهیمیان ‌،بهروز غریب‌پور و مجید رضائیان‌ با تجلیل از گروه هنری «مكتب تهران» به سرپرستی جلال تهرانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،در این برنامه كه عصر روز گذشته ـ هفتم مهرماه ـ در تالار «ایوان شمس» برگزار شد، احمدرضا احمدی از داوود رشیدی تقدیر كرد.

تقدیر احمدرضا احمدی از داود رشیدی

احمدرضا احمدی در متنی كه برای این تقدیر نوشته بود به خاطراتی از رشیدی، مهدی هاشمی و غریب‌پور پرداخت و گفت: داوود رشیدی ما را با تئاتر جهانی آشنا كرد و بهروز غریب‌پور ویرانه‌ها را به مكان‌های هنری زیبا تبدیل كرد.

]]>
انتشار بیانیه هیات داوران دهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر 2011-09-30T10:31:04+01:00 2011-09-30T10:31:04+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/144 بهزاد هیات داوران دهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر بیانیه خود را منتشر کرد. بر اساس اعلام این انجمن، هیات داوران متشکل از دکتر مجید رضائیان (روزنامه نگار و مدرس ارتباطات)، دکتر حمید رضا مدقق (منتقد و مدرس ارتباطات)، دکتر اردشیر صالح پور (پژوهشگر و مدرس تئاتر) با همراهی و مشاوره “مسعود پاکدل” در بخش داوری عکس، بیانیه خود را منتشر و در دسترس عموم قرار داد. متن کامل این بیانیه بدین شرح است: “یکم- آزادی که “بیان” می شود، ما به«صحنه» می‌آییم تا تنفس کنیم و بر نمای صحنه هیات داوران دهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر بیانیه خود را منتشر کرد.
بر اساس اعلام این انجمن، هیات داوران متشکل از دکتر مجید رضائیان (روزنامه نگار و مدرس ارتباطات)، دکتر حمید رضا مدقق (منتقد و مدرس ارتباطات)، دکتر اردشیر صالح پور (پژوهشگر و مدرس تئاتر) با همراهی و مشاوره “مسعود پاکدل” در بخش داوری عکس، بیانیه خود را منتشر و در دسترس عموم قرار داد.
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
“یکم- آزادی که “بیان” می شود، ما به«صحنه» می‌آییم تا تنفس کنیم و بر نمای صحنه آزادی، رنگ باران و بر قلب های مخاطبان، نقش ایمان زنیم.

هیئت داوران

]]>
روزنامه روزگار/ پنجشنبه 27 مرداد / صفحه 11 2011-08-18T12:51:35+01:00 2011-08-18T12:51:35+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/143 بهزاد گفتگو با بهزاد مرتضوی عضو هیئت موسس گروه هنری پارین: هنر را نزد مردم می بریم بهزاد مرتضوی دانش آموخته رشته تئاتر است و در كارنامه خود تجربه آثار متعددی در این زمینه را نیز به همراه دارد. او از سال 1376 وارد عرصه مطبوعاتی شد و در روزنامه‌ها و نشریات بسیاری مشغول به كار بود. آخرین سمت وی در مطبوعات سردبیری ماهنامه هنری آینه خیال بوده است. مرتضوی و دوستانش اخیرا در یك رستوران اقدام به نمایش و فروش آثار هنری نموده و به همراه چند هنرمند دیگر گروهی با نام «پارین» را تاسیس كرده ا گفتگو با بهزاد مرتضوی عضو هیئت موسس گروه هنری پارین:

هنر را نزد مردم می بریم


بهزاد مرتضوی دانش آموخته رشته تئاتر است و در كارنامه خود تجربه آثار متعددی در این زمینه را نیز به همراه دارد. او از سال 1376 وارد عرصه مطبوعاتی شد و در روزنامه‌ها و نشریات بسیاری مشغول به كار بود. آخرین سمت وی در مطبوعات سردبیری ماهنامه هنری آینه خیال بوده است. مرتضوی و دوستانش اخیرا در یك رستوران اقدام به نمایش و فروش آثار هنری نموده و به همراه چند هنرمند دیگر گروهی با نام «پارین» را تاسیس كرده اند كه دغدغه‌اش رونق اقتصاد هنر است؛ چیزی كه خود می گوید سالهای سال فكرش را مشغول كرده بود:

-          این كه مسائل اقتصادی هنر دغدغه شما بوده حقیقت است؟

بله. من چون تئاتری هستم و در هنر تئاتر همیشه دغدغه‌های مالی حرف اول را می زند، آرزوی استقلال مالی در تئاتر همیشه دلمشغولی‌ام بوده. همیشه آرزو داشتم پولی داشتم و به جای خرید خانه و ویلا و اتومبیل گرانقیمت، یك سالن كوچك تئاتر می خریدم و بی منت نهادهای دولتی آثار دلخواه م را روی صحنه می بردم و از دوستان دیگر هم دعوت می كردم در سالن من به اجراهای خاص خود بپردازند. بعد از ورودم به مشاغل دیگر كه باعث نزدیكی من به هنرهای تجسمی شد، این دلمشغولی گسترش پیدا كرد و وارد این حوزه هم شد.

 

-          پس پارین به نوعی بازتاب این دغدغه چند ساله شماست.

دقیقا. این فكر از زمانی شروع شد كه از طرف دوست چندین ساله‌م اشكان خطیبی به رستوران تازه تاسیس شده‌اش، نعنا دعوت شدم و از تمام مجموعه بازدید كردم. آنجا یك اثر از استاد خسروجردی روی دیوار بود كه بد جوری جلوه می كرد؛ آنقدر كه دلم خواست آن اثر را داشته باشم. همان جا این فكر در ذهنم جرقه زد كه وقتی حضور یك اثر هنری در آن محیط غیر هنری آنقدر روی من تاثیر می گذارد، چرا برای بقیه این طور نباشد. بعد هم به فكر دیگر اماكن عمومی افتادم و آنقدر با این فكر در ذهنم بازی كردم كه كمی پخته و اجرایی تر شد. چون تئاتری هم هستم و به كار گروهی اعتقاد دارم، بلافاصله با چند تن از دوستان هنرمند و همفكرم كه در دیگر رشته‌های هنری مشغول به كار هستند همفكری كردیم و گروه پا گرفت.

 

-          مانیفست گروه بر چه اساسی ست؟

پارین در مرحله اول معتقد به رونق اقتصادی هنری است. ما معتقدیم گر چه دولت موظف به تزریق بودجه در اقتصاد هنر و كمك به هنر و هنرمند است، اما هنر باید بتواند به صورت اقتصاد آزاد چرخش مالی داشته باشد. اتفاقی كه برای هنر هفتم، حتی در كشور ما كه اقتصادی كاملا دولتی دارد، افتاده با همه‌ی مشكلاتش اتفاق خوبی است. ورود بخش خصوصی به عرصه سینما باعث رونق بیشتر شده و خوشبختانه هنرمندان سینما هم كمتر با مشكلات مالی مواجه هستند.

گروه پارین معتقد است در عرصه هنرهای تجسمی نوعی كوتاهی، چه از جانب دولت، چه هنرمند و چه گالری داران صورت گرفته كه باعث شده اقبال و مشاركت مردم در این عرصه از بین برود. باز به سینما برمی گردم؛ در سینمای ایران قسمت اعظم درآمد و بازده مالی از فروش بلیط تامین می شود كه حاصل اقبال و مشاركت مردم در استفاده از یك اثر هنری ست. اما در عرصه هنرهای تجسمی چند در صد از گردش پول از جانب شهروندان صورت می گیرد؟ اصولا چند درصد مردم ما به گالری‌ها می روند؟ چقدر از سبد اقتصادی سالیانه خانواده‌ها به خرید آثار هنری اختصاص دارد؟...

 
 

]]>
وقتی حرف به عمل تبدیل می شود 2011-08-07T08:52:08+01:00 2011-08-07T08:52:08+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/142 بهزاد حركت جدید بخش خصوصی برای رونق اقتصادی هنر مقوله اقتصاد هنر كه یكی از مشكلات همیشگی هنر در ایران بوده از جمله مواردی است كه به نتیجه رسیدنش موجب رشد كمی و كیفی هنر كشور خواهد شد. با توجه به اقتصاد دولتی كشور كه گویا با همه شعارها و پیام ها قرار نیست به اقتصاد آزاد بیانجامد این گونه بر می آید كه مسئولین كماكان همین نسخه را برای هنر هم پیچیده اند. گر چه بسیار مقالات در این باره نوشته و بسیار سمینارها برگزار شده، اما از آنجا كه پس از سخن گفتن زمان عمل كردن می رسد و اصولا ما خیلی اهل عم حركت جدید بخش خصوصی برای رونق اقتصادی هنر


مقوله اقتصاد هنر كه یكی از مشكلات همیشگی هنر در ایران بوده از جمله مواردی است كه به نتیجه رسیدنش موجب رشد كمی و كیفی هنر كشور خواهد شد. با توجه به اقتصاد دولتی كشور كه گویا با همه شعارها و پیام ها قرار نیست به اقتصاد آزاد بیانجامد این گونه بر می آید كه مسئولین كماكان همین نسخه را برای هنر هم پیچیده اند. گر چه بسیار مقالات در این باره نوشته و بسیار سمینارها برگزار شده، اما از آنجا كه پس از سخن گفتن زمان عمل كردن می رسد و اصولا ما خیلی اهل عمل نیستیم، برای حل این مشكل هنوز سرجای اول هستیم.

اما یكی از مواردی كه از تمامی این مقالات و سمینارها حاصل شده این است كه ورود بخش خصوصی به این عرصه راه‌گشاست و می تواند حلال برخی از مشكلات باشد. در دیگر نقاط دنیا هم گرچه دولتها طبق وظیفه به هنر و هنرمند كمك می كنند، اما چرخش اصلی اقتصاد هنر در دست بخش خصوصی‌ست. اما همین عدم مشاركت بخش خصوصی كشورمان در مقوله اقتصاد هنر حلقه مفقوده این معضل در ایران است.

اما غرض از نوشتن این یادداشت خبری بود كه نه در مطبوعات، بلكه در میان برخی هنرمندان پخش شد مبنی براینكه گروهی به نام «گروه هنری پارین» كه گویا گروهی آزاد از هنرمندان رشته‌های مختلف است، اقدام به برگزاری نمایشگاه و فروش آثار هنری در یكی از رستوران‌های خارج از شهر(رستوران نعنا) كرده كه مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع دو مجموعه از بخش خصوصی دست به دست هم داده‌اند تا یك حركت فرهنگی راه بیاندازند. از قرار معلوم جمعی از هنرمندان پیشكسوت و جوان هم از آن حمایت كرده و آثار خود را در اختیار گروه قرار داده اند. در میان بیست و اندی هنرمند این نمایشگاه نام‌هایی چون بیژن نعمتی شریف(مجسمه ساز)، حسین نوروزی(خطاط و گرافیست)، مهران زمانی(نقاش و گرافیست)، اكرم خطیبی(نگارگر)، حسن حاضر مشار(هنرمند خودآموخته) و غیره هم حضور دارند كه نشان از غنای نمایشگاه دارد. این گروه كه دغدغه‌اش رونق اقتصادی هنر است معتقد است برای مردمی كه به هر دلیل به گالری‌ها مراجعه نمی كنند، باید آثار را نزد آنها برد و برای این مقصود چه جایی بهتر از رستوران.

‌در یكی از مانیفست‌های پارین كه در یكی از جوامع مجازی قید شده آمده است كه:« از نظر ما شهروندان ناآشنا با هنر، اگر اثر هنری، زیبایی و تاثیر مثبت آن در محیط هایی به جز گالری ها و مکان های هنری ببینند در سبد سالانه خانه خود جایی برای خرید آثار هنری قرار می دهند؛ بنابراین ما در اولین قدم آثار هنری را به رستوران می بریم تا هم محیط زیبا و دلنشینی برای صرف غذا فراهم کنیم، هم تاثیرگذاری هنر را در محیط های غیر هنری نشان دهیم...».
طبیعی است كه این اقدام در بدو تولد خود به سر می برد و نیازمند صیغل خوردن و آب دیده شدن است. برخی هنرمندان انتقال اثر هنری به مكان‌های عمومی چون رستوران را صحیح نمی دانند و معتقد هستند كه نوعی بی احترامی به اثر محسوب می‌شود. عده‌ای دیگر هم جای اثر هنری را علاوه بر موزه‌ها، در منازل مردم و مكانهای عمومی می دانند و معتقدند هنر باید در معرض دید همگان باشد و متعلق به طیف خاصی نیست.
با تمام نقدها و تفسیرها، به نظر می‌رسد نفس این حركت، درست است و باید به برگزار كنندگان آن فرصت داد تا در حین اجرا اشتباهات خود را تصحیح كنند. مسئولین و دولتمردان هم باید حركت جدید بخش خصوصی به این عرصه را كه قبلا توسط گالری‌ها انجام می شده را به فال نیك بگیرند و از موانع سر راه این حركت بكاهند. وظیفه اهالی مطبوعات و جراید هم این است كه در اطلاع رسانی آن بكوشند تا این حركت هم در زمره اقداماتی قرار نگیرد كه در نیمه راه، رها و عطایش به لقایش بخشیده شود.
]]>
دکتر رضائیان، دکتر مدقق و دکتر صالح پور؛ داوران مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان خانه تئاتر 2011-07-10T06:26:58+01:00 2011-07-10T06:26:58+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/141 بهزاد هیات داوران مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر معرفی شدند. دکتر مجید رضائیان (روزنامه نگار و مدرس علوم ارتباطات)، دکتر حمیدرضا مدقق (منتقد و مدرس علوم ارتباطات) و دکتر اردشیر صالح پور (پژوهشگر و مدرس تئاتر) هیات داوران مسابقه مطبوعاتی سال 90 انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر را تشکیل می دهند؛ ضمن آنکه مسعود پاکدل (رئیس انجمن عکاسان خانه تئاتر) نیز به عنوان مشاور و کارشناس بخش عکس، هیات داوران را در بررسی آثار عکس رسیده به دبیرخانه انجمن یاری می دهد. مهلت ارسال هیات داوران مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر معرفی شدند.

دکتر مجید رضائیان (روزنامه نگار و مدرس علوم ارتباطات)، دکتر حمیدرضا مدقق (منتقد و مدرس علوم ارتباطات) و دکتر اردشیر صالح پور (پژوهشگر و مدرس تئاتر) هیات داوران مسابقه مطبوعاتی سال 90 انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر را تشکیل می دهند؛ ضمن آنکه مسعود پاکدل (رئیس انجمن عکاسان خانه تئاتر) نیز به عنوان مشاور و کارشناس بخش عکس، هیات داوران را در بررسی آثار عکس رسیده به دبیرخانه انجمن یاری می دهد.

مهلت ارسال آثار مطبوعاتی به دهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر از یکم خرداد تا دهم تیر سال جاری بود که پس از انجام امور دبیرخانه ای و کد گذاری آثار، کار داوری این آثار از اول مرداد آغاز می شود و برگزیدگان در دهمین جشن سالگرد انجمن مذکور معرفی و تقدیر خواهند شد.

]]>
تمدید مهلت ارسال آثار مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان خانه تئاتر 2011-06-20T17:32:58+01:00 2011-06-20T17:32:58+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/139 بهزاد انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر به دلیل استقبال علاقمندان، مهلت ارسال آثار شرکت در این مسابقه را تمدید کرد. مهلت ارسال آثار به دهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر که تا پایان 31 خرداد بود، به دلیل استقبال کم نظیر علاقمندان و درخواست متقاضیان به مدت 10 روز دیگر و تا دهم تیر ماه تمدید شد. علاقمندان­ جهت­ دیدن مفاد فراخوان این مسابقه می­توانند به سایت­های www.theaterforum.ir ، www.theater.ir . www.itcrj.com مراجعه کنند. بر اساس اعلام این انجمن، علا انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر به دلیل استقبال علاقمندان، مهلت ارسال آثار شرکت در این مسابقه را تمدید کرد.

مهلت ارسال آثار به دهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر که تا پایان 31 خرداد بود، به دلیل استقبال کم نظیر علاقمندان و درخواست متقاضیان به مدت 10 روز دیگر و تا دهم تیر ماه تمدید شد.

علاقمندان­ جهت­ دیدن مفاد فراخوان این مسابقه می­توانند به سایت­های www.theaterforum.ir ، www.theater.ir . www.itcrj.com مراجعه کنند.

بر اساس اعلام این انجمن، علاقه‌مندان و فعالان عرصه مطبوعات، سایت ها و خبرگزاری‌ها در حوزه تئاتر می‌توانند آثار خود را در بخش‌های گزارش، گفت‌وگو، یادداشت، نقد، مقاله، ترجمه و عکس به نشانی پستی این انجمن (تهران- صندوق پستی 164- 15615) و یا نشانی خانه تئاتر: تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفر جنوبی (صبای جنوبی)، جنب کوچه ماه، ساختمان آفتاب، طبقه اول، خانه تئاتر، روابط عمومی، آقای محمد بهرامی (از ساعت 10 صبح تا 4 عصر- به استثنای روزهای پنج‌شنبه و جمعه‌‌ها) و یا به  پست الکترونیکی انجمن به نشانی itcrj.competition@gmail.com   ارائه کنند.

علاقمندان باید حتما در ایمیل یا روی پاکت ارسالی خود عبارت «مربوط به مسابقه مطبوعاتی سال 90 انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر» را به همراه مشخصات و نشانی کامل محل سکونت و تلفن‌های ثابت و همراه ذکر کنند. ]]>
بیانیه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر نسبت به حال و آینده تئاتر کشور 2011-06-11T08:52:22+01:00 2011-06-11T08:52:22+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/138 بهزاد "هنر" مشکل ایرانیان است و بس!   انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر، در خصوص مشکلات مبتلا به این روزهای تئاتر کشور، بیانیه ای را منتشر کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: دیر زمانی ست که از حاکمیت نظریه «هنر نزد ایرانیان است و بس» می گذرد و گویا تاریخ مصرف  آن دیگر به پایان رسیده است؛ در کشوری که زمانی مهد هنر محسوب می شد فعلا هنر نزد بخش اعظم مسئولین و دولتمردانش مشكلی بغرنج تلقی شده و انگار دیگر باید گفت «هنر مشکل ایرانیا


"هنر" مشکل ایرانیان است و بس!

 

انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر، در خصوص مشکلات مبتلا به این روزهای تئاتر کشور، بیانیه ای را منتشر کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

دیر زمانی ست که از حاکمیت نظریه «هنر نزد ایرانیان است و بس» می گذرد و گویا تاریخ مصرف  آن دیگر به پایان رسیده است؛ در کشوری که زمانی مهد هنر محسوب می شد فعلا هنر نزد بخش اعظم مسئولین و دولتمردانش مشكلی بغرنج تلقی شده و انگار دیگر باید گفت «هنر مشکل ایرانیان است و بس»! بسیاری از سیاست مداران کشور در جناح های مختلف، هنر این زمان را جز حربه فرهنگ بیگانه و دشمن نمی پندارند. فضای مسموم و مشکوک که بر هنر و هنرمندان کشور سایه افکنده شاید حاصل جهل دولتمردان نسبت به ماهیت هنر است که در هر نوعش ذاتا انتقادی ست و جان می دهد برای برچسب زدنش به عنوان اپوزیسیون توسط سیاسیون! به همین دلیل هم دولتمردان برای پیشگیری از پیامدهای این خطر هولناک(!)، در تعویض های مكرر مدیران فرهنگی نه تنها بنا را بر اشتهار مدیر جدید به عنوان یك چهره فرهنگی نمی­گذارند؛ بلكه دارا بودن خصوصیات سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره را فاكتورهای مهمتری برای انتخاب مدیران و مسئولان فرهنگی می دانند. نگاهی گذرا به مدیران و مسئولین چند ساله گذشته هنری کشور در رشته های مختلف خود موید این ادعاست که در انتخاب مدیران بیشتر بنا بر توانایی "کنترل" است تا "مدیریت"...


]]>
انتشار فراخوان مسابقه مطبوعاتی سال 90 انجمن منتقدان خانه تئاتر 2011-05-17T10:54:11+01:00 2011-05-17T10:54:11+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/137 بهزاد انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر، همچون سال‌های گذشته فراخوان دهمین مسابقه مطبوعاتی سالانه خود را منتشر کرد. بر اساس اعلام این انجمن، علاقه‌مندان و فعالان عرصه مطبوعات، سایت ها و خبرگزاری‌ها در حوزه تئاتر می‌توانند آثار خود را در بخش‌های گزارش، گفت‌وگو، یادداشت، نقد، مقاله، ترجمه و عکس به نشانی پستی این انجمن (تهران- صندوق پستی 164- 15615) و یا نشانی خانه تئاتر: تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفر جنوبی (صبای جنوبی)، جنب کوچه ماه، ساختمان آفتاب، طبقه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر، همچون سال‌های گذشته فراخوان دهمین مسابقه مطبوعاتی سالانه خود را منتشر کرد.

بر اساس اعلام این انجمن، علاقه‌مندان و فعالان عرصه مطبوعات، سایت ها و خبرگزاری‌ها در حوزه تئاتر می‌توانند آثار خود را در بخش‌های گزارش، گفت‌وگو، یادداشت، نقد، مقاله، ترجمه و عکس به نشانی پستی این انجمن (تهران- صندوق پستی 164- 15615) و یا نشانی خانه تئاتر: تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفر جنوبی (صبای جنوبی)، جنب کوچه ماه، ساختمان آفتاب، طبقه اول، خانه تئاتر، روابط عمومی، آقای محمد بهرامی (از ساعت 10 صبح تا 4 عصر- به استثنای روزهای پنج‌شنبه و جمعه‌‌ها) و یا به  پست الکترونیکی انجمن به نشانی itcrj.competition@gmail.com   ارائه کنند.

علاقمندان باید حتما در ایمیل یا روی پاکت ارسالی خود عبارت «مربوط به مسابقه مطبوعاتی سال 90 انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر» را به همراه مشخصات و نشانی کامل محل سکونت و تلفن‌های ثابت و همراه ذکر کنند.

چند نکته نیز در خصوص مقررات این مسابقه ضروری به نظر می رسد:

1) مطالب ارسال‌شده از سوی همکارانی که در خبرگزاری‌ها فعال هستند باید حتما به امضا و تایید سردبیر یا دبیرگروه ادب و هنر رسیده و سند آن نیز به مطالب ارسالی ضمیمه شود.

2) مهلت ارسال آثار متقاضیان تا پایان خرداد 90 است و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

3) آثار متقاضی شرکت در این مسابقه حتما باید در طول سال 89 منتشر شده و دارای امضا باشند.

4) آثاری که فاقد نام یا دارای نام مستعار باشند، مورد قبول این انجمن نیست.

5) حداکثر ارائه اثر متقاضیان شرکت در مسابقه، در هر بخش‌‌ دو مورد و به انتخاب متقاضی خواهد بود. بدیهی است در صورت ارائه مطلب بیش از تعداد درخواستی، این حق برای دبیرخانه انجمن محفوظ است که به دلخواه دست به حذف مطالب بزند.

6) دبیرخانه این انجمن تنها اصل یا کپی مطلوب مطالب ارسالی را خواهد پذیرفت.

7) مطالب ارسالی متقاضیان به هیچ‌وجه بازپس داده نخواهد شد.

8) مطالب ارسالی از طریق پست الکترونیکی نیز باید اسکن و با کیفیت مطلوب، همراه با مدارک ضمیمه، ارائه شود.

9) از ارسال صفحات اضافی غیر مرتبط با مطالب اصلی خوددرای فرمائید.

10) در صورت ارسال کپی آثار، حتما در قطع A3 و از کل صفحه، با کیفیت مطلوب باشد.

11) انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر هیچ گونه مسئولیتی در قبال مالکیت حقوقی آثار ارسالی ندارد و مسئولیت آن بر عهده متقاضیان خواهد بود.

12) عکاسان محترم آثار خود را به دلخواه (رنگی یا سیاه و سفید) و در قطع 18× 13 (چاپ‌شده) به دبیرخانه انجمن ارسال کرده و از پشت نویسی و ذکر نام خود در پشت عکس ها جدا خودداری کنند. عکاسان ارجمند ‌توجه داشته باشند که عکس‌های ارسالی آنها حتما از اجراها و نمایش‌های روی صحنه رفته در سال 89 باشد. بدیهی است ارسال آثار از طریق پست الکترونیک یا ارائه CD مورد قبول نیست و تعداد عکس‌های ارسالی نیز نباید از پنج قطعه تجاوز ‌کند.

13) وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی حوزه تئاتر نیز می‌توانند آثار سال 89 خود را در هر یک از بخش‌های این مسابقه که مایلند، شرکت دهند. ارسال سندی که تاریخ مطلب وبلاگ‌نویسان را مشخص کند، الزامی است.

14) متقاضیان با الصاق برگه تعیین گرایش، دبیرخانه انجمن را در تقسیم صحیح مطالب یاری کنند؛ به طور مثال اگر اثری متقاضی حضور در گرایش نقد است، بر روی برگه الصاقی کلمه "نقد" درج شود. بدیهی است در صورت عدم رعایت این بند، دبیرخانه انجمن مجاز به تفکیک آثار در گرایش های مختلف است و اعتراض وارد نیست.

15) در بخش ترجمه آثاری مورد قبول است که در رسانه های مکتوب یا مجازی با نام صاحب اثر منتشر شده باشد.

16) اصل مطالبی که در بخش ترجمه شرکت می‌کنند حتماً باید به پیوست مطلب اصلی ارائه شود.

17) اعلام نتایج قطعی این مسابقه، همزمان با مراسم سالانه انجمن خواهد بود.

18) متقاضیان عضویت در انجمن پس از ارائه تقاضای عضویت در تاریخ 16 تا 31 خرداد 90 و کامل بودن پرونده، در صورتی که به جمع نامزدهای دریافت جایزه در هر یک از گرایش‌های هفت گانه مسابقه یاد شده راه یابند، عضویت‌شان مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

19) علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر درخصوص این مسابقه می‌توانند با شماره تلفن‌های روابط عمومی خانه تئاتر 3-66487871 و   21 66975720 (آقای محمد بهرامی) تماس حاصل کنند.

]]>
مملکته داریم؟! اتفاقا مملکته داریم. 2011-05-11T21:41:52+01:00 2011-05-11T21:41:52+01:00 tag:http://ghorolond.mihanblog.com/post/136 بهزاد راستش بیشتر وقتها فکر می کنم همچی بد مملکتی هم نداریم ها! فکر نمی کنید اگه تو کشوری مثل سوئیس بودیم حوصله مون سر می رفت! خداییش اینجا همه ش حادثه ست و اتفاقهای عجیب و غریب که فرنگی ها تو خواب هم نمی بینن! یه بار یکی از دوستان بازیگرم واسه شش ماه رفته بود یکی از ممالک فرنگ اما خیلی زود برگشت! می گفت خیلی حوصله ش سر می رفته چون اونجا رسما هیچ خبر تازه یا اتفاق جالبی نیست که سرگرمت کنه. مثلا می گفت از درد بی اتفاقی نگاه چپ یا خنده ها مشکوک یه پرستار به بیمار رو رسانه هاشون همچی کرده ب راستش بیشتر وقتها فکر می کنم همچی بد مملکتی هم نداریم ها! فکر نمی کنید اگه تو کشوری مثل سوئیس بودیم حوصله مون سر می رفت! خداییش اینجا همه ش حادثه ست و اتفاقهای عجیب و غریب که فرنگی ها تو خواب هم نمی بینن! یه بار یکی از دوستان بازیگرم واسه شش ماه رفته بود یکی از ممالک فرنگ اما خیلی زود برگشت! می گفت خیلی حوصله ش سر می رفته چون اونجا رسما هیچ خبر تازه یا اتفاق جالبی نیست که سرگرمت کنه. مثلا می گفت از درد بی اتفاقی نگاه چپ یا خنده ها مشکوک یه پرستار به بیمار رو رسانه هاشون همچی کرده بودن تو بوق که نگو و نپرس! می گفت یکی از دوستانشون از درد بی استرسی یه بار وقتی ماشینش همچی یه هوا روی یخ لیز خورده بود انقدر هول ورش داشته بود که برای تمدد اعصاب یه هفته مرخصی گرفته بود. اونوقت ما اینجا این همه ماجرا و اتفاق داریم و قدرش رو نمی دونیم! وزارت خونه هامون با ربط و بی ربط تو هم ادغام می شن، صفر های واحد پول سه تا سه تا می ریزه، جوونامون پا می شن برن کشوری که تا همین چند وقت پیش باهاش کری داشتیم واسه حمایت، وزیرمون می ره- میاد- دوباره می ره- آخر سر میاد، طرف رو تو کوی دانشگاه کتک می زنن تازه خودش می شه متهم، روزی 5 تا روزنامه و نشریه اینوری توقیف می شه سه تا اونوری باز می شه، نماینده های مملکت فقرای سر چهارراه ها رو ایادی اجانب اعلام می کنن که قصد مخدوش کردن چهره نظام رو دارن، برای رفع مهمترین مشکل مملکت یهو قرار می شه اتوبوسها و تاکسی ها حکم مسجد رو پیدا کنن و سر موعد اذان پخش کنن تا خدای نکرده نماز کسی قضا نشه، وزیر اطلاعاتمون در کمال خوشحالی و مسرت اعلام می کنه که بن لادن به کوری چشم آمریکای جهان خوار زنده و سرحاله ئه ما خودمون دیدیمش، 2 ماه از سال گذشته و بودجه هنوز تصویب نشده اما نماینده ها دنبال اینن که کسی سگ تو خونش نگه نداره، دولت همینطور مفتی مفتی پول می ذاره کف دست ملت که حالش رو ببرن بعد گوشت می شه کیلویی بیست هزار تومن، پول گاز می شه 10 برابر بعد کسی قبضش رو پرداخت نمی کنه اما آب از آب هم تکون نمی خوره، یکی به دختر یکی از رجل نظام فحش خوار و مادر می ده اول دستگیرش می کنن بعد آزادش می کنن بعد هم بجاش برای دختر پرونده درست می کنن، برای نبستن کمربند سرنشین های عقب اتومبیل جریمه در نظر می گیرن اما بیشتر کارخونه های وطنی اصلا این کمربندها رو تعبیه نکردن، چند قسمت از سریال قهوه تلخ به خاطر شباهت بازیگرش به یکی از وزرا از کار بیرون کشیده می شه تا توطئه بیگانه ها خنثی بشه و غیره و غیره( خداییش بازم داشتم اما خسته شدم بقیه ش رو شما بگید).

حالا تصورش رو بکنید با این همه سرگرمی و خبر و ماجرا و حادثه بلند شیم بریم فرضا سوئیس که از فرط بی خبری عطسه مورچه رو می کنن پیرهن عثمان و هی راجع بهش تو رسانه ها حرف می زنن!

خداییش من که بعضی صبحها رو به عشق این از خواب پا می شم که روزنامه بخونم یا برم تو نت ببینم چه خبر تازه ای شده بعد برم با دوستان مطرح کنم با هم قاه قاه بخندیم و اوقات خوبی نداشته باشیم. شبها رو هم اغلب تا بوق سگ بیدارم که ببینم آخرش مثلا توکلی جواب کوچک زاده رو چی داد، آخر عاقبت کشیده فلان نماینده به بهمان نماینده چی شد، جریان جنگ لفظی رئیس جمهور و رئیس مجلس به کجا کشید یا ماجرای اختلاف کمسیون تلفیق تو بودجه سال 90 به کجا رسید؟

به نظرم بریم صدقه بدیم و خدا رو شکر کنیم که تو مملکتی هستیم که الحمد الله هر اتفاق ساده و گلداری توش می افته و احیانا هممون از این بابت سر کیف یم!

]]>